HTML

Netherland

Itt vagyok Drontenben.....

Friss topikok

  • vicuss: @biki-ni: Szia! Én beszéltem egy Judittal, ő azt mondta, hogy aludhatok nála, a vonat elé is kijön... (2009.12.23. 08:09) 37. hét... tanulás, vagy mi

Linkblog

Sorry for my missing...

2009.09.10. 12:15 biki-ni

Tegnap, azaz hétfőn, megírtam a posztot csütörtökig, és valamiért nem mentette el, úgyhogy ma kezdhettem az egészet elölről… ezt kapom a lemaradásért :(

 
Kedd (09.01.)
 
Reggel egy ilyen este után nem volt kedvem vallási megbeszélésre/ előadásra menni, mert ugye ez egy keresztény agrár egyetem elvileg.. höhö… úgyhogy csak a fél10es szakvezetői mítingre mentem el, ahol a terem, ahol az ótánk lett volna, kissé meg volt telve egyéb más diákokkal, úgyhogy némi nemű terem keresgélés és kóválygás után sikerült egybe befészkelnünk magunkat. Kezdődhettek a Living in Holland előadásai…. jippi…
Nagyon béna voltam :S Tök ciki volt drogról, AIDSről, óvszer használatról és abortuszról beszélnem az idős ffi tanárom, az afrikai és vietnami csopi társaim előtt :S de túléltem és enyhe kritikával :D
Ebédre meg nyugtatásképpen ettem fini pirítós szendvicset aztán mentem 2re az egyetem farmjára és üvegházába. Gyalog kb 20 perc volt, természetesen esett az eső, hát mikro máskor mikor mi megyünk épp :D
Odaértünk, két csoportra volt osztva a banda, amibe én voltam, abba egy magyar se volt, és a többiek, egyéb elfoglaltság miatt nem jöttek, úgyhogy némi nemű keresgélés után tovább álltam a másik csapathoz, de természetesen akkorra, mire már jól eláztatott VOLNA az eső, ha nem lenni hiper-szuper menő esőkabát-széldzsekim :D Az üvegházhoz amibe mentünk kaptunk kis előadást, a növ.term.ről térképet, hogy mit hol mennyit, aztán mentünk is befelé. Paradicsom, padlizsán, uborka, kinn ültetvény, gyümölcsös, tehenek itt ott. A teheneket fullra TRIMMELték, ez mekkora?:D meg a szarvukat is azért nem vágják le, mert hogy így nem változik meg a szociális viselkedésük :D cssúúúcss Aki vágta a szőrüket, amúgy naon konkrétan nézett ki. Loboncos, gubancos haj, rajta szakadt rongyból kendő, és a fiúk állítása szerint a csajnak bajusza is volt :D
Aztán zúztunk át az állattelep részre. Ott lovak, tehenek, sertések, tyúkok vegyesen, persze szagoltuk mindet rendesen az ólba és eső áztatta kinti téren, végül is a haza agrár egyetemen még sosem láttam ilyet… vagy akár a vidéki rokonoknál.
Szerencsére megszabadultunk.
Vissza a házikókba, ki merre lát.
Este még elmentünk egy újabb Polderes talira. Hogy lezsírozzuk, hogy meik committee mit akar csinálni, vis kaptunk kis pöttyökat, pontosan 6ot és voksolnunk kellett a lehetőségekre, és így lettek megszavazva tevékenységek, melyeket meg kell majd valósítanunk a jövőbe… azért olyast is sikerült megszavazni h Sensation White Party, és ienek :D kivánics vok mi lesz ebből, nah mindegy, jó mókának hangzik :D
 
Szerda (09.02.)
 
Cheesfarm
 
Indulás 8.45 busszal, a suli előtti parkolóból. Mindenki csak beesett épp, kivéve minket, akik már vártak vagy 10 percet, nah nem baj, a lényeg, hogy mindig pontosnak kell lennünk, mert a hollandok utálnak várni, és amint ők várnak, megszívjuk :D Így tarják legalábbis az okosok, és tapasztaltak.
Igaz. A busz 8.48kor elindult, már mentünk mikor ellenőriztük a létszámot és a többit…. 2óra 45 percet utaztunk Belgium irányába. Nekem jól esett, mert a koai kelés mellé bele fért még egy kis pihenő.
 
Oda értünk. Kis házikó jelleg, mellett álltatartó hely szerű, be invitálás a terembe/ házba…
Kávé/tea ki mit kíván, sütike és egy előadás a „fűtől a tejig” címmel, dvd filmen. Kicsit degradáló jelleggel hatott a nyitány, de pozitív volt a vége. Tetszett. Érdekes volt, sokfélét mutatott, a sajt elkészítési eljárást is. Aztán a film utána tulaj, aki ezt az egész farmot beindította, előadást tartott magáról, a hely létre jöttéről és h kb. 20an dolgoznak neki. Közbe kaptunk sajtkóstolót is, ami nagyon ízletes volt. Kóstolhattunk különféle gouda sajtokat. Egy simát egy paprikásat és egy hagymás-herbalosat. Mesélt a hely kultúrájáról és hogy végül Hundertwasser stílusát követve alakították ki az épület nagy részét, ami bebizonyosodott, mikor betekintést nyertünk a konyhába és láttuk a csempék mozaikosságát, ablakok játékosságát, aztán láttuk a sajt sűtő szobát, érdekes volt :D Aztán kimentünk és betárbe az állattartó egységbe éges kis bocikat simogattunk, meg láttam óriás nyulat, jah, lehetett fa tehenet fejni, kesztyű imitálta a tőgyét… fénykép is készült rólam, ahogy próbálkozok :D
Aztán olyan rovarirtó van ott, hogy ugye ne legyen nagyon legyes a helység, hogy kész rendszer, ami óránként fúj egyet a levegőbe, és így a legyek nagy része elpusztul és nem is lesznek rá rezisztensek, csúcs, hogy meg lehet ezt csinálni egy kb. 20 fős vállalkozásba is :D
Hundertwasser szerint ha elveszel a földtől, add vissza, tehát ha házat építesz akkora tetején legyen zöld növényzet, mert ugye a helyet az épülettel elvetted. Itt is volt ilyen a ház tetején kis fa csemeték, tehén szobrok, fű és még drótkerítés is :D
A kinti élet szintén komoly. A legelőn, ha épp nincs rajta állat, golfoznak, ami azt jelenti h ez kézi labda nagyságú játék eszköz az ütő meg mint a golfütő csak a vége egy fapapucs J A fűnyírók a nyulak, mert a házuk tologatható és ha lerágták, arrébb teszik őket és így tovább…
Ebéd az gyenge volt. Különféle zsemlék (mákos, szezámos) amibe sonka és sajt volt. Hozzá tej, kefír vagy joghurt fogyasztható. Utána még látogatást tehettünk a saját kis boltjukba, ahol megvásároltam a két ízesített goudát és egy levendulásat, ami markáns de nagyon finom. Remélem kibírja, míg haza megyek és megetethetem a kis famíliámmal :o)
 
Innen utunk Almere v Anhein-be vezetett, amit nagyon nehezen bírtam, mert, már borzasztó hányingerem volt :S Oda értünk, megkönnyebbült a lelkem. Ez egy nemzetközi állattenyésztő cég volt, ahol a manager előadást tartott a maguk menőségéről. Nem volt túl érdekes, de a coca cola, amit itt magamhoz vettem, megmentett a haza úti hányástól :D
 
Este még a másnapi International Marketre készülve ( ahol megmutatja midnen nemzet a kajáját és piáját) megpucoltunk 4 kg hagymát és 10kg krumplit a másnapi paprikás krumplihoz, és a csapat másik fele meg dödöllét és somlóit készített :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vikinl.blog.hu/api/trackback/id/tr691372802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása